lørdag 4. juli 2009

"Papa-jeans"

Jeg har lagt til side jeans for gjenbruk. Tanken var å sy om til skjørt, kjole, bukse etc, men så langt har det blitt med tanken..... Inntil nå!
Inspirasjonen fikk jeg på bloggen BRUNo.ORANGE. Dette vil jeg også prøve ;))))
En dongeribukse i pappas skap, som aldri var i bruk, ble sydd om, og tilpasset ei seks år gammel jente.

Utgangspunktet en jeans i str 34/34 og en barnejeans i str 116, barnejeansen var "mal" for den nye "Papa-jeans". Stripete stoff fra Stoff og Stil. Alt er klippet for frihånd, ikke etter tegnet mønster, så jeg var spent på resultatet.

En tidlig lørdagsmorgen, stille i huset og buksa er ferdig. Både hun som har sydd og hun som skal ha buksa er fornøyde :)


3 kommentarer:

  1. Hei Kristin. Er fornøyd med resultatet selv også, vil være kjempekule til dine to gutter. Kan hende jeg tar i mot bestilling.... ;))

    SvarSlett
  2. Kule jeans ja :)
    Artig m noe som ingen andre har, og kjekt m gjenbruk!! Du er flink til d :)

    SvarSlett